torsdag 29 januari 2009

Vi hade i alla fall tur med dirigeringsapporteringen!

Hur svårt kan det va'?! Ja, hur svårt kan det egentligen va' att lyckas sätta ingångarna i slalomen?

Uppenbarligen alldeles förfärligt, rysligt svårt, fick Rödnos och jag erfara under dagens träningspass. Syftet med träningen var visserligen att träna våra svåra ingångar, vilket är "kl. 5" och mindre. Men att det skulle bli så hopplöst svårt hade jag inte väntat mig! Jag hade ett hopphinder innan 4-slalomen som jag flyttade successivt åt sidan. I början gick det riktigt fint. Rödnos studsade så glatt in i slalomen från rätt håll. Men snart var det slut på det roliga...

För att göra en lång och strulig historia mer läsvänlig så gick det helt enkelt inte alls som jag ville. Efter att ha monterat ner halva slalomen och förvandlat den till en 2-pinnars variant så fick vi dock till några lyckade repetitioner. Vi har således mycket att jobba på framöver :-)

Som rubriken skvallrar om så gick dock avslutningen på träningspasset i dur då vi provade dirigeringsapporteringen. Vi kunde köra på nästan tävlingsmässiga avstånd med apporter och Aila var kanonduktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar