fredag 30 januari 2009

Utflykt till Uppsala BK

Idag vid lunchtid for Aila och jag iväg till Uppsala BK. Vi började med att gå en promme i den oerhört vackra Hågadalen, tycker så mycket om att promenera där!


Sen var det dags för lite lydnadsträning. Vi började med att öva språng marsch-delen i fotgåendet. Jag testade att köra "flygande start", d.v.s. lät Aila jobba för att komma ikapp mig och för att bibehålla fotpositionen. Aila var med på noterna och det funkade riktigt bra, även om underlaget inte var det bästa; lite halt och isigt. Helt om samt höger om språng marsch är jag nöjd med. Däremot får vi jobba vidare på vänster om språng marsch. Jag trycker ut Aila lite i svängen, varvid hon tappar positionen något. Ska prova att springa på lite olika sätt i svängen och se om det har någon betydelse.

Därefter körde vi dirigeringsapporteringen igen. Denna gång med godisskålar. Aila kändes riktigt säker idag och det var lätt att dirigera henne. Nu fattas det bara ca 1 m till tävlingsavstånd, vi får testa det i helgen! Filmade en liten snutt på sista skicket, hon var då lite matt, så tempot var inte det bästa. Farten är jag dock inte orolig för, det brukar ju kunna vara hennes signum :-) Klippet får komma då jag lärt mig överföra det från telefonen...



2 kommentarer:

  1. WOW vad duktigt ni tränat. Kul att det gick bra med dirigeringen idag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Bruden!

    Tar gärna en tur till det där ridhuset du pratade om i veckan. Var det efter eller innan tre ni hade det? Eventuellt skulle jag kunna få barnvakt på torsdag. Vad sägs om lite träning då? Och hur blir det imorgon?

    Kram

    SvaraRadera