tisdag 17 februari 2009

Pauzzzzzzzzzzzz

För tillfället ligger vi lågt, väldigt lågt på träningsfronten. Eller rättare sagt; vi tränar inte alls just nu. Imorgon ska jag åka till ett slakteri utanför Rättvik med skolan och under de kommande två veckorna ska jag göra praktik på en distriktsveterinärstation utanför Örebro. Det ska bli väldigt kul och spännande (praktiken alltså, inte slakteriet...). Därför är Aila på "pensionat" hos mina föräldrar den närmaste tiden. Där har hon det kanonbra, är nästan aldrig ensam och får gott om promenader.

Men därmed får vi också en ofrivillig paus i träningen. Så vi lär vara riktigt träningssugna när det är dags igen, Ailing och jag! Jag får istället ägna tiden åt att planera den vidare träningen inför den annalkande tävlingsdebuten! En fördel är dock att Aila nu löper. Det blir skönt att det är "överstökat" sen när säsongen sätter igång på allvar.

På fredag kan det dock bli en tillfällig permis i träningsuppehållet då jag gör ett snabbesök hos mina föräldrar och kan hinna med ett träningspass.

På bilden nedan har Aila klämt ihop sig i en liten hunds bädd - visst är hon för gullig :-)

1 kommentar:

  1. Hon ser verkligen gullig ut. Ska vi träna på fredag eller söndag i samband med kursen?

    SvaraRadera